Problémy nohou
Mezi nejčastější problémy patří ty s nohama. Poloha, kdy končetiny máme stále nejníže, není vůbec vhodná. A pokud k tomu přidáme to, že v podstatě stále máte nohy napnuté, díky šlapání na pedál, prakticky jsou pořád v zápřahu. Otoky nohou, nebo narušení šlach jsou nejčastější problémy. Předejít jim lze prakticky jen pravidelným zastavením. Vystoupit z auta, procvičit se a pak teprve pokračovat v jízdě. Na chvilku dát nohy nahoru, třeba na zadních sedačkách, dokáže snížit tlak v nohou a úleva je skoro okamžitá.
Námaha očí
Oči musí být při řízení pořád ve střehu. Stále musíme sledovat cestu a spoustu věcí kolem. To na oči klade obzvláště velké nároky. Pokud přidáme klimatizaci, která oči vysušuje, dáváme jim opravdu hodně zabrat. Oči jsou také jeden z orgánů, který je skutečně podrobován testování, pokud jde o oprávnění k řízení. Nad určitý věk jde doslova o nutnou podmínku k řízení. Ani pro ostatní by to ale neměla být samozřejmost. Pokud ale vidíme dobře, od běžných problémů si můžeme pomoci. I pro ty, kteří běžné brýle nenosí jsou zde speciální. Sluneční brýle s polarizací pro opravdu slunečný den očím uleví a nenutí nás mžourat na cestu před sebou. Na delší cestu v noci se zase vyplatí investovat do nočních brýlí na řízení. Fungují opačně jako ty sluneční a cestu před námi doslova rozjasní. Většinou mají nažloutlou barvu a díky tomu zvýší kontrast věcí před námi a očím tak uleví.
Opět, i zde platí, že po delší cestě je třeba přestávka a někdy pomůže umělé zvlhčení očí. Pár kapek umělých slz, doplní to, co jsme díky klimatizaci ztratili. Minuta zavřených očí, přirozeně v zastaveném autě, také udělá divy.
Šíje, ramena a ruce
Tak přesně tyhle tři části, pocítil už za volantem skoro každý. Ztrnulá šíje, která je příčinou neměnící se pozice za volantem, dokáže cestu hezky znepříjemnit. Ruce stále ve stejné pozici, zase dají zabrat ramenům. A samotné ruce, ležící poměrně vysoko na volantu, těžkou cestou skoro vždy. Přitom právě těmhle problémům se dá velmi snadno předejít. Obecně platí, že trénovaný člověk, který má pořádně zpevněné jádro, vydrží víc. Právě pro to by měli ti, kteří řídí pravidelně, také pravidelně cvičit. Ideální jsou cvičit s vlastní vahou a snadno tak poznáte, jak na tom vlastně jste. Velmi důležitý je i posed v autě. Sedadlo nenastavit tak, byste museli být stále předklonění, ale ani tak, abyste skoro leželi. Tipů na ideální nastavení sedadla se budeme věnovat někdy jindy. pro začátek je nastavte tak, aby bylo pohodlné a nepřidávejte žádné zbytečné zátěže. Frajersky položená ruka na okýnku sice možná vypadá dobře, ale zároveň je to nejkratší cesta ke karpálnímu tunelu.